ES reglamentu Nr. 1169/2011 rekomenduojama maksimali cukrų paros norma suaugusiam žmogui yra 90 gramų. Tai maždaug 22 arbatiniai šaukšteliai. Atrodytų, per dieną tiek kartų panardinti šaukštelį į cukrinę praktiškai neįmanoma.

CUKRAUS GALIME PERDOZUOTI NET NEĮKIŠDAMI ŠAUKŠTELIO Į CUKRINĘ

Perskaitykite etiketes – nėra dešros be cukraus, kečiupas, duona, sausi pusryčiai, koldūnai, majonezas, rūkyta lašiša ir net gi silkė su cukrum. Maisto pramonė skandina pruduktus cukruje, o mes vis dar galvojame, kad kontroliuojame situaciją.

CUKRŲ KIEKIAI NEBUS NURODOMI ANT PAKUOTĖS DAR ILGAI

GDA1
Europos Sąjunga, siekdama apsaugoti vartotojus nuo cukraus pervartojimo, įpareigojo gamintojua cukrų kiekį nurodyti pakuotėje. Lobistų pagalba šio įstatymo įsigaliojimas nukeltas iš 2014 į 2016metus.
REKOMENDUOJAMOS NEVIRŠYTI CUKRŲ PAROS DOZĖS SKIRIASI
antrailiustracija1
ES valdininkai maksimalią rekomenduojamą paros dozę iškėlė iki 90g. Nepavaldi verslo interesams Pasaulio Sveikatos Organizacija (Jungtinių Tautų padalinys) siūlo suvartoti ne daugiau 50g, o Amerikos širdies asociacijos medikai ir mokslininkai primygtinai rekomenduoja vyrams neviršyti 37,5g, o moterims – 25,2g.
Cukrų natūraliai yra vaisiuose, piene, meduje. Dozės paskaičiuotos įskaitant visas cukraus atmainas (rudas cukrus, maltodekstrinas, gliuokozė, fruktozė, laktozė, sacharozė, invertuotas cukrus ir t.t.).
LIGAS SUKELIA NE CUKRAUS VARTOJIMAS, O CUKRAUS PERDOZAVIMAS.
ikonos
Tyrimais įrodyti šie pagrindiniai sveikatos sutrikimai, kuriuos sukelia cukraus perdozavimas: nutukimas, metaboliniai susirgimai, širdies ir kraujagyslių ligos, II tipo diabetas.
JAV profesorius RobertLusting (jis yra Amerikos širdies asociacijos tarybos narys ir Kalifornijos universiteto Medicinos katedros vedantysis mokslininkas, jo veiklos sritis vaikų nutukimas ir hormoniniai sutrikimai) įrodė, kad kai žmogus pasisotina, riebalų ląstelės išskiria hormoną leptiną, kuris numalšina apetitą. Vartojant per daug cukraus yra trikdoma leptino veikla ir išsivysto organizmo atsparumas šiam hormonui. Smegenų ląstelės nebesupranta joms siunčiamo signalo apie sotumą ir siekia papildyti energijos atsargas. Žmogus trokšta riebaus ir saldaus maisto, nes tai greičiausias būdas gauti energijos. Siekdamos sunaudoti minimalų energijos kiekį ir smegenys slopina norą judėti.
CUKRUS GAMINA RIEBALUS, KURIE KAUPIASI LIEMENS SRITYJE
ketvirtailiustracija11111
Pervartodami cukraus apkrauname kepenis. Cukrų kepenys perdirba į riebalus, kurie patenka į kraują. Kad būtų palaikoma pusiausvyrą, kasa ima gaminti daugiau insulino. Galiausiai organizmas išsivysto atsparumą insulinui, dar kitaip vadinamą metaboliniu sindromu, kuriam pirmiausiai būdingas nutukimas ypač liemens srityje.(prof.RobertLusting).
NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS 2011 METAIS ATLIKTO TYRIMAS PARODĖ, KAD LIETUVIAI, YPATINGAI VAIKAI, VARTOJA PER DAUG CUKRAUS
sesta2
Anot Lietuvos širdies asociacijos negydomas metabolinis sindromas padidina širdies ligų riziką ir 10 kartų padidina riziką susirgti i II tipo cukriniu diabetu. Pasak Lietuvos Nacionalinės sveikatos tarybos: Sergamumas cukriniu diabetu kasmet įgauna vis didesnę „epidemijos“ grėsmę. Per dešimtmetį susirgimų cukriniu diabetu skaičius tarp vaikų (0–17 metų) padidėjo daugiau nei 60 proc.
MOKAME, KAD LIESĖTUME, O IŠ TIESŲ TUNKAME
DANONE
Maisto pramonėje galioja dėsnis: daugiau cukraus, didesni pardavimai. Absoliuti dauguma vartotojų renkasi saldesnius produktus, nes net neįtaria kokie cukraus kiekiai juose yra. Taip susidaro situacija, kad mes, patikėję reklaminiais pranešimais ir pirkdami sveikus produktus, tokius kaip liesinantis jogurtas ar dietiniai sausi pusryčiai, iš tiesų save tukdiname.
MŪSŲ TYRIMO TIKSLAS VIENAS – ATSKLEISTI, KAS SLEPIASI UŽ SVEIKŲ ETIKEČIŲ IR UŽ KOKĮ PRODUKTŲ ASORTIMENTĄ MES BALSUOJAME SAVO PINIGAIS IR PILVAIS.